20597666_1914412911918749_661903117_o

En ook juli hebben we alweer achter ons gelaten! De eerste dagen van juli genoten we nog van de Griekse zon, een paar dagen na thuiskomst nam onze dochter haar VWO diploma in ontvangst, waarna ze voor 17 dagen met 2 vriendinnen vertrok voor een Interrail-trip door het Oostblok. Ook bracht ik m’n broer, schoonzus en neefje naar Schiphol voor drie weken Maleisië. We kochten stoelen en jawel, een bank voor bij de eettafel en ik pakte het sporten weer op na al dat schandalig lekkere eten in Griekenland!

vakantie, Griekenland, Kefalonia

De eerste paar dagen van juli waren onze laatste dagen op het prachtige eiland Kefalonia. Nog even genieten van zon, zee, strand en lekker eten voordat het ‘gewone’ leven weer van start gaat. Neem maar van mij aan dat het helemaal goed gekomen is met dat genieten!

Formule 1, Max Verstappen, Oostenrijk, Max Verstappen camping

Woensdagochtend om kwart over 2 kwamen we thuis en donderdagochtend om 5 uur vertrok manlief met een vriend voor een weekendje Formule 1 in Oostenrijk. Hij is al jaren een fanatieke Formule 1 fan en nu Max Verstappen meedoet, is het natuurlijk helemaal leuk. Ze stonden 5 dagen op de Max Verstappen camping naast het circuit, dus 5 dagen feest, weinig slapen en heel veel autosport. Erg jammer dat Max er tijdens de race op zondag in de eerste bocht al af lag….
dochter, diploma, diploma-uitreiking

Op de donderdag dat manlief vertrok naar Oostenrijk kreeg onze dochter ’s avonds haar VWO diploma uitgereikt. Gelukkig wilden m’n ouders me vergezellen tijdens deze uitreiking en zij waren minstens zo trots als ik toen we haar haar diploma in ontvangst zagen nemen!

vakantie, puber, interrail

En toen kwam de dag waar ik zo tegenop zag en waar dochterlief al weken naar uitkeek…. Zondagochtend om 6 uur heb ik haar, samen met 2 vriendinnen uitgezwaaid op het station van Castricum, de dames gaan 17 dagen Interrailen. Te beginnen in Berlijn, daarna via Praag door naar Boedapest om te eindigen op de stranden van Split, Kotor en Dubrovnik.

Van tevoren hebben ze in alle steden accommodaties gehuurd via Airbnb, nachttreinen gereserveerd, busroutes bekeken en tickets geboekt om vanuit Dubrovnik terug te vliegen, dus hun trip was tot in de puntjes voorbereid. Maar toch, dat moment dat je haar die laatste knuffel geeft op het station en weet dat je haar dan ruim 2,5 week moet missen…. ik weet het, het is een kwestie van loslaten, maar ik vond het wel een dingetje!

Natuurlijk hebben ze een geweldige vakantie gehad en hebben wij stiekem samen genoten van de rust en vooral geen rommel in huis, maar ik was heel blij dat ze weer thuis was!!

veranda, kijkje in de tuin

Gelukkig was het weer in Nederland ook niet onverdienstelijk en heb ik genoten van heerlijke avonden in de veranda met een goed boek en een roseetje. De laatste drie weken van juli werk ik in plaats van 3,5 dag maar 2 dagen per week, dus dat heerlijke vakantiegevoel kan ik op deze manier prima vasthouden!

badkamer, netflix

Voordat we op vakantie gingen, was manlief net klaar met de laatste klussen aan de badkamer en heb ik twee keer van het bad kunnen genieten. Nu is het weer tijd voor de lange zaterdagochtenden in bad met koffie, chocola en Netflix! Ik kan je zeggen dat ik ondertussen al heel wat uurtjes in onze heerlijke badkamer heb doorgebracht!

Tussen al het vakantievieren, luieren en badderen heb ik ook het sporten weer opgepakt. Elke maandagavond hardloop-wandel ik met een zwangere vriendin en omdat ik bodypump in de sportschool zo leuk vond, maar m’n tienrittenkaart afgelopen was, ben ik hier thuis mee begonnen. Ik heb een halter en gewichten aangeschaft, wat Les Mills lessen geleend van een collega en nu sta ik me 1 of 2 keer in de week uit te sloven voor de laptop.

Daarnaast probeer ik ook elke dag m’n 7.500 stappen te halen, dus gewoon wat vaker lopend naar de supermarkt in plaats van op de fiets en af en toe een rondje dorp na het eten. M’n Fitbit kleurt nu een paar keer per week helemaal groen, dus ik ben goed bezig!!

eethoek, sondag wonen & leven,

Omdat de zittingen van onze vorige eetkamerstoelen behoorlijk ingezakt waren en eigenlijk helemaal niet lekker meer zaten, waren we al een tijdje op zoek naar nieuwe stoelen. Ik wilde heel graag een vaste bank aan de eettafel, maar manlief wilde de lampen niet verplaatsen…. Gelukkig hebben we samen een deal kunnen maken toen ik deze eetkamerstoelen en -bank tegenkwam bij Sondag Wonen & Leven. Manlief was ook meteen enthousiast, ik heb dus nu mijn zo graag gewilde bank en manlief hoeft de lampen niet te verplaatsen! 😉

ijkgebouw, restaurant, alkmaar

‘Vroeger’ heb ik jarenlang gehandbald met een vriendinnetje uit toen Heiloo en Amsterdam en nu uit Alkmaar, maar nadat ze gestopt is en ik nog jarenlang ben doorgegaan, zijn we elkaar een beetje uit het oog verloren.

Een jaar of vier geleden kwamen we elkaar via Facebook weer tegen en sindsdien gaan we elke 3, 4 maanden met elkaar uit eten. Meestal in Alkmaar en dit keer kwamen we bij het IJkgebouw terecht, een prachtig pand aan het Noordhollands Kanaal in het Victoriepark. Heerlijk gegeten en gekletst, wij zaten buiten op het terras, maar de binnenkant van dit restaurant moet je zeker ook bekijken!

kolhorn, nachtmarktM’n vriendin en ik vinden het heerlijk om samen braderieën en markten af te struinen. Dit keer togen we naar Kolhorn om de nachtmarkt aldaar te bezoeken. We zijn hier al een paar keer eerder geweest, de laatste keer was alweer een paar jaar geleden. Toen was het al druk, maar dit keer kon je echt over de koppen lopen, wat een mensen!! Als je van de dijk af wilde om de kramen in het dorp te bezoeken, stond je gewoon tien minuten in de file voor de trap! Toen bleek ook de dorpskroeg, waar we de vorige keer zo’n leuke tussenstop hadden gemaakt, niet meer te bestaan, dus ik denk dat dit voorlopig de laatste keer is dat we hier geweest zijn….

20590770_1914388335254540_1463551525_o

We sloten de maand juli af met een bootcamp-sessie op het strand, verzorgd door m’n zwager. Hij is bezig met de opleiding voor personal trainer en dat hebben we geweten…. planken, jumping jacks, lunges, squats, sprintjes en dan ook nog burpees…. Het is twee dagen geleden, maar ik voel nog elke spier, hoewel ik toch regelmatig sport!

En nu is het alweer de 1e dag van augustus, als het aan mij ligt, wordt het weer net zo’n heerlijke maand als juli!

Liefs,

Lin ☘

2 comments on “LIN’s Life in juli”